Digital Art Sports
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Ultimate Survival Sports
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On Deand & Live
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Digital Art Adventure
デジタル映像と照明技術の進化により、プロジェクションマッピングシステムは市場に定着し、ビジネス分野でも幅広く活用されています。2012年東京駅舎を使ったプロジェクションマッピングショーは大きな話題を呼びました。インパクトのある映像表現と大胆なアイデアは、世界的にみてもプロジェクションマッピングショーとして歴史に残る作品になったのではないでしょうか。あれからわずか数年でプロジェクションマッピング技術は大きな進化を遂げました。
競技をより美しく映し出されたことはみなさんの記憶にも新しいかと思います。スポーツ分野では今後、プロジェクションマッピングシステムを使用することによって、スポーツコンテンツをより楽しく、よりリアルになり、新たな時代の幕開けとなります。「五感に訴える美しいアート映像で臨場感を伝え、映像とスポーツが融合する」デジタルアート空間ビジネスは、今後発展するキーワードとなるでしょう。
WE WILL NO LONGER BE CONFINED BY JAPAN'S TRADITIONAL BROADCASTING PERSPECTIVE. THE CONTINUOUS GROWTH OF EXTREME SPORTS LIVE STREAMING AND ITS DERIVATIVES WILL ENHANCE THE COMMERCIAL MARKET, OFFERING ALL BUSINESS INVESTORS THE MOST VALUABLE BUSINESS ECOSYSTEM AND INJECTING A MORE DIRECT SENSE OF EXPERIENCE INTO JAPAN'S SPORTS LIVE STREAMING INDUSTRY.
CURRENTLY, OUR FOUNDATIONAL PROFIT CALCULATION FORMULA CAN GENERATE A TURNOVER OF JPY 78,814,440,000 BILLION FOR INVESTORS, WITH AN ESTIMATED PROFIT OF JPY 38,667,120,000 BILLION.
WE AIM TO CREATE A TRACK AND A NEW BUSINESS ECOSYSTEM FOR THE INDUSTRY THAT HAS NOT BEEN EXPERIENCED UNTIL NOW.
IMAGINATIVE CLIMBING
IMAGINATIVE CLIMBINGは、NEVERLAND TOKYOのメインエリアです。2021年東京オリンピックの新種目として世界に注目された「スポーツクライミング」。終盤の頂上付近は傾斜がきつく設計され、難易度が高くなりなります。露出センサーを使ってユーザーの動きを追跡、瞬時にユーザーを明確にフューチャーするよう映像処理を行いプロジェクションマッピングシステムを介して投影されます。壮大なスケールの映像とサウンドは、全てのユーザーの五感に訴える感動を与えます。
IMAGINATIVE CLIMBING is the main area of NEVERLAND TOKYO, combining projection technology and imaging systems to provide an exhilarating visual space for simulated rock climbing. At the steep top section, motion sensors track climbers' movements and instantly select the best effects through a projection system. This magnificent immersive experience enhances visual and auditory senses, delivering a breathtaking experience to participants.
TRAMPOLINE AREA
TRAMPOLINEは、爽快に浮遊感覚を楽しむエリアです。トランポリンによるジャンプで高さに合わせ、空中に設置する移動式センサーをタッチしてボーナス映像をゲットできる仕組み。難易度が高いアトラクションですが、タッチ成功時に他のユーザーと臨場感・達成感を分かち合うことができ、一体感を共有できるコーナーとなります。
This area is perfect for sharing jumping achievements. Participants compete, support, and enjoy a sense of unity. The system adds effects as they master skills, enhancing the experience. Interactive activities on trampolines involve touch-sensitive sensors for rewards, and successful touches allow achievement sharing. This challenging area delivers shared excitement. Automatic content edits based on jump count provide captivating visuals.
WALKING ON THE SKY
WALKING ON THE SKY、不安定という緊張感を楽しむエリアです。空中に設置する不安定なブランコの上を歩行するアトラクションで、プロジェクションマッピングによるデジタルアート映像と風の効果、サウンドで、リアルな緊張感を感じながら空中散歩を楽しみます。ゴール時の達成感と安心感は、ユーザーに感動を与えます。
The projection space immerses participants in a forest, where they walk across swinging platforms at a certain height, feeling the strong breeze. Digital art projections create dreamy landscapes on walls and floors. Swinging through the air, surrounded by wind and ambient sounds, evokes excitement. Upon arrival, special lighting and music enhance the sense of achievement and harmony with the surroundings, deeply moving participants.
THE SOUND FLOOR
THE SOUND FLOORは、サウンドとの調和を楽しむエリア。テンポよく床の灯りを追いかけ、サウンドとのタイミングを合わせて灯りにタッチすることにより、楽しく有酸素運動を行う。プロジェクションマッピングによるデジタルアート映像とサウンドを融合し、各種センサーと連動することでできる新しいスポーツアトラクションです。
THE SOUND FLOOR is a unique entertainment zone. Participants follow light points to the rhythm of music, engaging in fun aerobic activities. The fusion of digital art visuals and music offers an immersive entertainment experience, creating a new sensation. Additionally, there are options for team competitions, blending aerobic and entertainment elements for an exciting and novel experience.